JAGUAR MKIV  1946-1949

<-  další  ->

 
Technická data
 
   
Motor
 

Výkon
Toč.moment
Max.rychlost
Zr.0-100 km/h
Hmotnost
Převodovka
Palivo
Příprava paliva
Karosérie
Brzdy

Vyrobeno (ks)


 1,5 2,5 3,5


52-94 Kw
xxx Nm
110-150 km/h
19-14 s
xxxx kg
manuál
benzín
karburátory
ocelová
 bubnové
 
cca 11000

 

DATA              FOTOGALERIE                 TECHNICKÉ FOTO                VIDEO                DISKUZE               ČLÁNKY

 

 
   Jaguar Mark IV byl luxusní automobil vyráběný britskou automobilkou Jaguar Cars mezi lety 1945 a 1949. Označení Mark IV se začalo užívat až po válce, předtím se vyráběl jako SS Jaguar 1½ litre; 2½ litre a 3½ litre od roku 1935 do roku 1940. Nástupcem se stal model Mark V.
Před válkou se název Jaguar užíval pouze ve spojení s novými limuzínami značky SS Cars (název platný od roku 1933), a to navíc pouze jako doplněk zkratky SS.[1] Ty se poprvé představily na londýnském autosalonu v roce 1935 a byly nazvány SS Jaguar 2½ litre a 1½ litre. Vzhledem stále připomínaly svého předchůdce, model SS 1, ale kromě dalšího páru dveří (model SS 1 byl poze dvoudvéřoví) byla největší změnou nová pohonná jednotka s ventilovým rozvodem OHV. Blok motoru včetně pohyblivých komponentů stále ještě pocházel od automobilky Standard, která do té doby byla jediným dodavatelem firmy SS, o přepracování motoru se však postarala sama automobilka SS. S novým rozvodem a dvěma karburátory SU měl nyní 2,5 litrový šestiválec výkon 102 koní. Původně měl vůz rám z jasanového dřeva, ale od roku 1938 měly všechny vozy moderní ocelovou karoserii. Výroba byla přerušena v roce 1940, kdy se automobilka musela začit plně soustředit na válečnou produkci.
V roce 1945 se automobilka SS z pochopitelných důvodů přejmenovala na Jaguar Cars Ltd a obnovila jako většina tehdejších evropských automobilek předválečnou produkci. Rozběhla se tak výroba 1½; 2½ a 3½ litrových modelů. S výrobou se začlo v červenci 1946, nyní však pod označením Jaguar Mark IV. Název Mark IV byl vybrán pro odlišení od nového modelu Mark V, Jaguar 3½ Litre Tourer 1948, který byl také dodáván s 2½ a 3½ litrovými motory. Vůz se nabízel ve variantě čtyřdvéřové limuzíny Saloon nebo jako kupé se snímací střechou Drophead Coupé. Dohromady se vyrobilo necelých 11 000 vozů. Výroba skončila v roce 1949, jako poslední ze tří nabízených variant. Poslední exempláře sloužily jako firemní vozy managementu automobilky.

 

 
 

Zpět