|
Jaguar XJ-SC, motor o obsahu 3,6 a výkonu 168kw,
manuální 5-ti stupnová převodovka getrag 260. Jaguara jsem zakoupil
letos (2009) a v příštích dvou letech proběhne rekonstrukce. Střecha se
skládá z přední a zadní části. Přední část jsou dva odnímatelné panely,
které se po vyjmutí musejí uložit do kufru. Zadní část se po odjištění a
po odepnutí vnitřních tapecírungů na suchý zip schrne směrem dozadu jako
u klasického kabria. Po složení střechy zůstává pevný rám mezi částmi
střechy a zadní bočné okénka s rámem. Hlavní výhoda této koncepce je ta,
že vůz nebyl nutný vyztužovat kvůli tuhosti a také fakt, že zadní část
střechy je tak malá, že při složení nezabírá tolik místa a nehyzdí vůz.
XJ-SC je bez klasických zadních bočních ploutví charakteristické pro XJ-S.
Mě osobně se to moc líbí a vzdáleně mi to připomíná XK120 FHC, který byl
taky navržen s malou kabinkou a s dlouhou přídí. Ve voze se sedí pod
úrovní prahu, což je velmi nízko (cca 25cm nad silnicí!).. |
|